lördag 28 november 2009

Hej!!

Vill bara säga att vi mår bra och tack för alla som oroat sig;-) Vi är på Saint Barth nu. Hemmaplan. Jag jobbar som en tok för att hinna med allt jag skall göra på plats för att sedan ta med resten söderut på seglingen. Det blev lite fler uppdrag än jag hade väntat mig. Kul;-) Känner mig som öns egna lilla arkitekturhistoriker;-)

Vi har träffat syrran och Greg och lyxat lite på deras båt och sett på bio i deras salong. Lite tuffare att se Lillfot ( favoritfilmen, tack Carina o Peter o Adrian) på storbild med surround system än på dvd spelaren…

Just nu sitter jag uppe hos Helena i Corrossol och jobbar. Det är så roligt för barnen att träffas igen! Helena och Christophe har två pojkar de med, så det är grabbar överallt;-) Jag postar foton lite senare.

Märkligt. Vi känner oss verkligen som hemma på denna lilla svenskö på andra sidan atlanten. Kramar från oss!

4 kommentarer:

Knix sa...

Gott att höra. Här hemma rullar det på i höstmörkret. Har i alla fall satt upp adventsstakar på alla tre ställena. har inte hört av Sanna så jag antar att det funkar. Imorgon lyfter vi ut gamla motorn i Indra. Nu blir det en ny hoppas vi. Tack för tipset med posten, segla väl från mofa!

Tryggen sa...

Skönt att rensa ur systemet?
Vi e oxå pigga o krya efter småbarnssnor senaste månaden..
Fick nya dynor till X-102:an idag, skitfina, så nu e man toksugen på ut o segla igen trots att Bullandö visade upp sig i 4+ o regn.. Ni fattar fan inte hur bra ni har d:-)
Kollar biljetter och till Grenada finns d bra biljetter med Virgin..
Kan ni möta upp där, eller ska vi åka vidare?
Kollar 20/1-4/2, passar d?

Ses snart, fam Trygg

Vibeke Andersen sa...

Hei Stella med hennes fantastiske mannskap. Nå må dere skrive mer på bloggen deres. Her er det ikke mange lyspunkter, men oppdateringer på blogspot er en av disse. Begynner å bygge for min søster på mandag. Skal bli deilig og ikke være utleid legre. Ha er fortsatt god seilas. Mange klemmer fra THEO-båten

Micke sa...

Hej på er.

Ni verkar ha det bra. Hemma har det äntligen blivit minusgrader, Tyvärr ingen snö, men....
Nu är det bara två dagar tills vi sticker till Thailand. Hoppas få lite av den värme som ni har. Sköt om er så hörs vi till jul. Tjejerna hälsar.