söndag 21 februari 2010

Kusin Emmy 7 år gästbloggar från Stella: Lördag 13 fedruari 2010
Tidit på mårgånen åckte jag och min mamma och min lilla syster Linn å min pappa till flygplatsen. Vi flög leng sen var vi frame i västindjen. Vi ska bo på mina kusiners båt i två veckor.
Söndag 14 fedruari 2010
Vi komm fram och det var varmt och skönt. Vi kom fram sent på kvälen till stella.
Måndag 15 fedruari 2010
Vi fonga bleckfisk. Min kusin Wille fongade blekfiskarna med en håv. Man kunde håla blekfiskarna med henderna. Då sprutade de blek.
Vi badade på stranden och gik på kanival. Det var rolikt, hög musik och fina kläder.
Tisdag 16 fedruari 2010
Vi va på stranden, men nan åkte vi med jollen till en liten sandö. Min kusin Eddie med en korall. Jag, Pappa, Linn och Mamma.
Vi badade i Nylon polen. Som en basseng mit i havet.

Vi dök och titade med cyklåp på fina fiskar och koraler.
Onsdag 17 fedruari 2010
Vi badade hela dagen och trefade några kompisar. Kompisarna hete Rafael och Mirjam. Eddie, Wille, Linn, jag, Rafaeil och Mirjam.
Vi leker farbror Lejon.
Här i vestindjen har vatnet olika färger: jusblå, grön, mörkblå och turkos. Torsdag 18 fedruari 2010
Idag seglade vi vidare till en anan vik. Det var farliga vågor men vi klarade os iland med jollen. Det är en smidig båt.
Fredag 19 fedruari 2010
På mårgånen dök vi på jupt vaten. Det var fiskegubar på stranden som fiskade med nät. Vi jelpte dom. Sen komm en kompis som hete Sofia. Hon bode också på en båt. Sofia, Wille, Eddie, jag och Linn.Sofia och Wille busar.
Mit i naten seglade vi från Tobago till Ptit martinik. Jag blev sjösjuk men det gik bra en då.
Lördag 20 februari 2010
Vi åt pangkaka till frukost!. Vi fongade en tonfisk. Vi åkte till en liten sandö med ett parasoll på.

Emmy Fortsätter sin blogg om tiden ombord på Stella om en vecka. Till sist en liten uppmuntrande hälsning från Pigeon Point! Välkomna tillbax!

4 kommentarer:

Knix sa...

Kul blogg.
Kan tänka mig att ni har full hålligång i båten nu.
Här har snötäcket ökat ytterligare 5 dm. Det är helt knäppt här hemma. Ni missar inte så väldigt mycket om man säger så.
Ha det gott och segla väl från mofa!

Sofie sa...

Hej harliga Familjen! Pj vad jag saknar Er! Ni ser ut att ha det helt underbart!! Vilka fina bilder!! Stor kram fran ett kallt Slovakien :)

Sofie sa...

Hmm inte Sofia utan Sofie???? Konstigt...

Sofie sa...

Jenny jag vet inte vad den har datorn lever for eget liv? om jag skall vara årlig .... Jag ar i SLOVAKIEN och det ar smasten Skrivere till dig!